Een aanmaning kan verschillende redenen hebben. Uitgangspunt is altijd dat het verschuldigde termijnbedrag nog open staat. Dit kan bijvoorbeeld komen door:
- Onvoldoende saldo
- Een gewijzigd/foutief IBAN nummer; neemt u in dit geval zo snel mogelijk contact op met onze afdeling support.
- Het ontbreken van een mandaat bij uw bank; voor zakelijke incasso’s is er een mandaat nodig bij uw bank. Wanneer dit ontbreekt of het toegestane bedrag is lager dan het openstaand saldo zal uw bank de incasso blokkeren. Een mandaat regelt u zelf met uw bank. De benodigde formulieren kunnen wij uiteraard aan u toesturen. Klanten van de ING regelen het mandaat gemakkelijk online via ING.nl/b2bmachtiging ook klanten van de Rabobank regelen hun mandaat online.
Wanneer u het verschuldigde bedrag onder vermelding van het betalingskenmerk tijdig overmaakt, voorkomt u extra kosten. Wanneer betaling uitblijft zullen wij incassokosten in rekening brengen en eventueel overgaan tot het afsluiten van uw aansluiting.